Jump to content

Featured Replies

Posted

Beste,

Zoals u op de fotos ziet groeit er op dit perkje ongelofelijk veel onkruid. Ze hadden me aangeraden van om te spitten en een bodembedekkers te plaatsen zoals maagdenpalm. Nu hoe u dit ziet is op 3 weken gebeurt, had de geboorte van mijn dochter dus geen permanente aandacht voor de tuin. Nu vraag ik mij af of jullie oplossingen hebben om dit de juiste richting uit te sturen. Heb al een deel van het perk gedaan maar zelf daar staat 3 dagen later terug veel onkruid.

Dank bij voorbaat.

IMG_20210619_112719.jpg.202bacbef6e87691b5ce9755306297a3.jpg

IMG_20210619_112707.jpg.39f3e0923d70e367110adcc34e984beb.jpg

Wieden is het enige wat je kunt doen! Vooral doorgaan...totdat de Vinca volledig is dichtgegroeid blijf je dit houden...wieden tussen Vinca is een ramp ik persoonlijk heb daarom een ontzettende hekel aan welke Vinca dan ook....en Vinca wegkrijgen is ook een ramp in mijn vorige tuin ben ik daar wel 20 jaar mee zoet geweest! Hier hebben we ook Vinca ik heb deze 40 cm laten afgraven en ben nog niet alles kwijt!

Ik zou je adviseren een andere bodembedekker te planten die ondergrondse uitlopers maak want dan kun je gewoon schoffelen of hakken tussen de planten!

Vinca maakt bovengrondse uitlopers waardoor je altijd handmatig moet wieden en nooit kunt schoffelen..