Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo,

Ik heb nu anderhalf jaar een olijfboom, maar sinds een aantal weken verliest hij ineens erg veel blad.

De blaadjes zijn geel. Verder ziet de olijfboom er volgens mij nog gezond uit, maar ik ben bang dat hij nu dood gaat door dat vele verlies van blaadjes. Dit is de eerste keer in anderhalf jaar dat dit gebeurd. Op internet kan ik niet wijzer worden of de olijfboom nu juist te droog is of te nat wanneer er gele blaadjes afvallen.

Ter info, olijfboom staat in een pot met een gat eronder in. Hij staat op een balkon, op het westen dus heeft in de middag en avond veel zon.

Zie foto's voor boompje en de blaadjes.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb de grond onderin gevoeld en deze voelt eerder iets te droog aan dan te nat, maar opzicht geef ik volgens mij wel vaak voldoende water.

Groetjes Laura

blad.jpg.9947e191498d80e8aa7be42cd61cd2d0.jpg

blad2.jpg.373466e90086ae8aa5c656d326f4e2fa.jpg

boompje.jpg.63adbf2e5c9704fb6bd2f47cb8f84422.jpg

Ik persoonlijk ben van mening dat deze er goed uitziet en dat deze oud blad aan het afstoten is!

Ga er vanuit dat een olijfboom op een winderig balkon niet het eeuwige leven heeft en alleen een zachte winter overleeft !

Ik heb zelf 8(hele oude) olijfbomen en na de bloeiperiode treedt meestal wat bladrui op!

• Author
Hartstikke bedankt voor je snelle reactie!