Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik heb een vraag over onze beukenhaag. Ik heb in de winter een 40-tal beukjes uit onze haag vervangen. De haag staat nu iets meer als 3 jaar. De eerste keer stierven er veel boompjes na eerst in het voorjaar wel te zijn aangeslagen.

Met het vervangen deze winter heb ik de grond weet extra met vivimus gemengd. De meeste bomen zijn goed aangeslagen in eerste instantie, maar nu wordt het blad in rap tempo bruin en droog. We hebben natuurlijk een aantal hele warme dagen gehad. Maar ik twijfel nu toch of er niet meer aan de hand is. Situatie ter plekke is dat we een gazon hebben wat aan de haag grenst wat ook enorm bruin is en nooit goed is aangeslagen op die plek. Zie foto. De andere kant van de haag is gemeentegrond, waar regelmatig geschoffeld wordt, maar waar ook in de afgelopen jaren de Japanse duizendknoop met roundup is bestreden. Maar zelf denk ik dat ze dat heel precies hebben gespoten. Wat ik vreemd vind is dat exact op dezelfde plek de bomen weer niet aanslaan. Aan de andere zijde van de haag grenst een stoepje en groenstrook met op ca 2 meter afstand een eik. Je ziet de stam nog net rechtsboven in de foto.

Iemand een idee?

- kan de eik zoveel voeding en water vragen dat mijn haag er last van heeft?

- zou het toch iets met de roundup te maken kunnen hebben?

- of is het toch een kwestie van te natte periode na aanplant en de droge hete dagen die we nu hebben gehad.

Zijn deze bomen nog te redden? Dank jullie wel voor je meedenken!

9BCCE244-F599-4F12-A1F5-F8D45C92DFD6.jpeg.5311d4954370ecf8b9d90aab0718a4b2.jpeg

B6903690-550A-4D3D-A97E-2BC7E5DDA40F.jpeg.b34de714d2526b47a5e9f64db68a1970.jpeg

• 3 weeks later...

Goedemorgen,

Lastige situatie! Hoeveel water geeft u? Wanneer u nu wekelijks een keer flink water geeft kan dat niet het probleem zijn! Dan zou ik het gaan zoeken in de grond, misschien is het dan slim om een bodem onderzoek op te starten. Online zijn veel acties en of aanbiedingen van bedrijven die dit voor u uit kunnen voeren.

Succes!

Groet

Edwin Westerhuis

Westerhuis Green Solutions

www.treestore.nl