Jump to content

Featured Replies

Posted

Hoi!

Wij hebben bakken met Petunia’s aan ons balkon hangen, ze stonden mooi in bloei maar sinds het een paar keer hevig geregend heeft lijken ze een beetje af te sterven. Weet niet of dit met het weet te maken heeft? Verschilt ook van de ene bak tot de andere.

Kan het te maken hebben met water dat moeilijk weg kan onder in de bakken? Ik voeg hier alvast een foto toe zodat jullie kunnen oordelen. Ik zou ze zo graag terug weelderig zien bloeien! Ik hoop dat het te redden valt..

Groetjes,

Elke

814AE4CE-773B-44D0-A1FE-A7DCCCDE1F82.jpeg.142d231e6bce400599d3a9f3a55af848.jpeg

Als er geen afwateringsgaten in de bakken zitten is dit kansloos!

Je kunt de planten kortknippen en als ze nog willen dan heb je binnen 2 weken weer een volle bloembak!

Doe je niks dan kun je ze zowieso wegkiepen..

Petunia planten van zaad kun je beter regelmatig terugknippen omdat ze meestal toch kaal en stakerig worden..en deze planten verdragen geen regen! voor mij een reden dat ik ze nooit meer aanplant!