Posted July 28, 20213 yr Hi! Nieuw hier.Ik heb een pracht van een plant waar ik helemaal weg van ben. De Calathea Orbifolia. Hij deed het een hele tijd super! Groeide nieuwe bladeren en stond er goed bij.Nu sinds een korte tijd gaat het eigenlijk alles behalve goed! Hij krijgt af en toe een geel blad en andere bladeren beginnen bruine randen te krijgen.Ik heb niks veranderd qua standplaats of water geven, maar ik weet niet meer zo goed hoe ik deze nog moet gaan redden! Kan iemand me hier advies in geven? (Op de foto staat die even op de tafel, hier staat hij natuurlijk normaal niet!)
July 28, 20213 yr Author Het lijken wortel problemen....heeft de pot wel afwateringsgaten? Nee, maar dat heeft deze plant dus wel echt nodig?
July 28, 20213 yr Het lijken wortel problemen....heeft de pot wel afwateringsgaten? Nee, maar dat heeft deze plant dus wel echt nodig? Dan zal dat de oorzaak kunnen zijn zoutschade door vergiftiging van het substraat!Dode bladranden of plaatselijke necrose is vaak een gevolg van zoutschade! Kalkzouten en resten van plantenvoeding hopen zich op in het substraat waardoor de wortels afsterven de plant wordt potziek zoals men dat noemt!ELKE POTPLANT WIL IN EEN KWEEKPOT MET AFWATERINGSGATEN STAAN:::HET GAAT ALTIJD EEN KEER MIS VROEG OF LAAT!!!!!!!!!
July 28, 20213 yr Author Het lijken wortel problemen....heeft de pot wel afwateringsgaten? Nee, maar dat heeft deze plant dus wel echt nodig? Dan zal dat de oorzaak kunnen zijn zoutschade door vergiftiging van het substraat!Dode bladranden of plaatselijke necrose is vaak een gevolg van zoutschade! Kalkzouten en resten van plantenvoeding hopen zich op in het substraat waardoor de wortels afsterven de plant wordt potziek zoals men dat noemt!ELKE POTPLANT WIL IN EEN KWEEKPOT MET AFWATERINGSGATEN STAAN:::HET GAAT ALTIJD EEN KEER MIS VROEG OF LAAT!!!!!!!!! Oh god, dat wist ik niet. 1,5 jaar goed gegaan. Hij staat nu in een kweekpot met gaatjes. Hopelijk gaat het het weer een beetje beter doen ... Jammer dat ik deze informatie altijd heb gemist. Bedankt voor de informatie