Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo,

Gister viel mij opeens op dat een stek van mijn diefenbachia vol zit met ongedierte (de potgrond dan welteverstaan, de plant zelf bovengronds lijkt nog niets mee aan de hand). Ik heb al eens zitten zoeken op Google maar ik kan mezelf niet overtuigen om welke beestjes dit nu gaat. Dacht eerst aan rouwvliegjes of springstaartjes, maar die larven lijken niet op de beesten die hier te zien zijn. Hopelijk kunnen jullie mij hier uitsluitsel over geven.

Ik zal een foto plaatsen met hoe ze er uit zien.

Alvast bedankt!

Screenshot_20210730-101559_Gallery.jpg.f93fb407e1a3812826e8e9b854ed6181.jpg

Witte 'luisjes' in potgrond

Het is een 'mijt' achtige, eerder goed dan slecht. Mogelijk een (bodem)roofmijt, ik denk niet aan een schadelijk spint mijt (dan zou je ook spinsel en aantasting op bladeren moeten zien).
  • Author
Dus ik zou hem gerust weer tussen de rest van de planten kunnen zetten? Had hem uit voorzorg maar geïsoleerd.
  • 3 months later...

Dus ik zou hem gerust weer tussen de rest van de planten kunnen zetten? Had hem uit voorzorg maar geïsoleerd.

Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat met de plant. Kan ook een kever zijn namelijk, daar had ik last van.