Posted August 7, 20213 yr Hallo! Er groeit iets uit het blad van mijn Sanseveria. Heeft iemand enig idee wat dit is? De plant ziet er verder gewoon gezond uit en er is niets mis mee.
August 9, 20213 yr Ik kan het niet goed zien, maar ik zie meer aan dat blad. Kan het zijn dat het afsterft?En ja, dat maakt uit, want schept - in zijn algemeenheid - verwarring als je de verkeerde schrijfwijze gebruikt, bv bij gebruik van zoekfuncties
August 10, 20213 yr Inderdaad dat had ik ook....ik snap het wel maar je schrijfwijze doet mij meer aan carnaval denken aan prins Sanseverius die verwelkomd wordt door een haag van carnavals vierders met allemaal een sanseveria in de hand en een biertje in de andere Maar de plant heet officieel Sansevieria Het is moeilijk te zien maar het zou zomaar een vruchtlichaam van een schimmel kunnen zijn het doet mij daar aan denken? ik heb gezocht omdat ik zoiets nog nooit eerder heb gezien...ik weet wel dat alle Sansevieria planten import zijn uit het zuidelijk halfrond en niet in het noorden gekweekt worden...Sansevieria kwekers heb je niet in oa Nederland wel importeurs en aanvoerders maar die kweken niet|
August 10, 20213 yr Dat was ook mijn eerste gedachte: verschrompelde paddenstoeltjes ;-)Ik denk dat je hem te nat houdt. 1x per 2 weken is genoeg. Zoek maar eens op sansevieria + verzorging.