Posted August 13, 20213 yr Goedendag. De conifeer op de foto belemmerd het uitzicht.Hoeveel cm kan ik deze aftoppen/ inkorten van bovenaf zonder dat het een bruine lelijke conifeer wordt en hoeveel kans is er dat hij dan weer groen wordt Hij was al groot toen we hier 10 weken geleden kwamen wonen ongeveer 3 meterGraag uw advies. Met vriendelijke groet Nicolaas
August 13, 20213 yr Je kunt net zo diep snoeien in het groene deel zolang er groen op blijft staan....dwz er MOET GROEN OP BLIJVEN STAAN!Wat kaal is blijft kaal!Mijn inschatting is dat dat bij deze Thuja niet veel verschil zal maken...je kunt rondom wat weghalen..evt met een heggenschaar...waarbij je de onderkant breder houdt dan de bovenkant dwz bovenaan mag er iets meer af...onderaan liefst zo min mogelijk want dat groeit niet of nauwelijks meer aan en dan wordt de boom kaal en lelijk..Als de boom echt te hoog is en er meer dan bv een halve meter af moet zou ik deze verwijderen!