Posted August 24, 20213 yr Hallo,Ik heb een vraagje,Mijn monstera plant krijgt de laatste tijd allemaal vlekken aan de zijkant en binnenkant van het blad. Het ziet er een beetje zilver kleurig uit en op andere bladeren ziet het er droog uit met bruine plekken. Op sommige plekken op de stam zijn op bruine vlekken te zien. Ik geef mijn plant elke week 1 keer water en besproei heb 1 eker per week met wat water, hij staat 1,5 meter van mijn raam vandaan ( rn kijk uit naar het westen) Kan iemand mij helpen hoe ik van die vlekken afkom want ik weet het zelf niet en oine kan ik het ook niet precies vinden. Rauw vliegjes zijn het zekerweten niet maar ik weet niet of er nog andere beestjes of ziektes zijn die mijn plant kunnen beschadigen Als iemand mij kan helpen met het achterhalen wat het is en kan helpen hoe ik mijn plant weer mooi krijg hoor ik het graag!😊
August 26, 20213 yr De monstera plant komt uit het regenwoud waar de plant niet direct wordt blootgesteld aan het direct zonlicht. Wanneer je de plant in de vensterbank hebt staan en het direct zonlicht opvangt kan het zijn dat er bruine vlekken komen. Om dit op te lossen zou je de plant achter een doorschijnend gordijn kunnen zetten.