Jump to content

Featured Replies

Posted

Dag allen.

Wie kan me helpen determineren wat er aan de hand is met mijn Sorbus Aria.

Ieder jaar komt hij prachtig in zilvergrijs blad, maar vanaf juli worden de bladeren bruin en drogen ze helemaal op. De afgelopen jaren dacht ik steeds dat het door de droogte was, maar nu hadden we een heerlijk nat seizoen... en ik zie tot mijn verdriet dezelfde verdroging optreden.

Op de foto kan je zien in welke droevige staat hij staat: de herfst is er al helemaal voor mijn arme boom.

Wie kan me helpen?

Wat is hier aan de hand? (Witziekte? Roest? Tripsen?) Wat kan ik er aan doen?

Alvast héél hartelijk dank.

DSC02510.JPG.f8f262984eccca53086b5f54c32f9abf.JPG

DSC02511.JPG.fae5d254e4590f07eecdbd72dbafef2c.JPG

DSC02512.JPG.e6ecf7c5905662a8e507d07f23808ad8.JPG

• 2 months later...

Hallo Petlef,

dit is een boompje wat eigenlijk heel goed voor zichzelf zou moeten kunnen zorgen. Ik zou dus accepteren hoe hij eruit ziet, of hem eruit gooien. Wellicht kun je mogelijke tekorten in de grond (daar ziet het naar uit) opheffen door brandnetelgier te gieten. Lavameel en EM (Effectieve Micro-organismen) aanbrengen. Dan zou het in orde moeten komen.

Groetjes,

Sjannie