Jump to content

Featured Replies

Posted

Mijn styrax boom groeit zo hard, komt nu al met takken tegen de dakgoot,

ik er nu al takken afhalen/snoeien.

Het komt erop neer, dat deze boom eigenlijk niet op de goede plek staat, veel te dicht op het huis.

Tja, dat kan ik nu niet meer verhalen op diegene die het tuinplan heeft gemaakt en aangeplant, (5 jaar geleden)

Maar ze had hier beter over na moeten denken!

(ik ben op haar tuinplan advies af gegaan)

In overleg met huidige hovenier, waar ik van de week aan vroeg: kan deze boom nog verplant worden, was zijn antwoord: dat zal een lastige klus zijn dan heb je echt wel een kraantje bij nodig, plus de vraag slaat de boom nog aan op een andere plek?

Dus ik moet mij er maar bij neer leggen, dat ik van deze boom geen jaren plezier van zal hebben, omdat hij op een gegeven moment te groot, en klem tegen het huis zal aankomen , dus verwijderd zal moeten worden.

Baal hier wel een beetje van. :roll:

Wat wil je ?
  • Author
Wat wil je ?

ik twijfel nog een beetje of contact met haar moet opnemen, Of een foto sturen, en aangeven dat ik teleurgesteld ben.

En voor haar misschien iets om daar voortaan beter op te letten.

• 11 months later...
Een Stryrax wordt 15 meter hoog dat is geen geheim...dat staat overal...kun je dat niet oplossen door enkele takken te verwijderen..om het geheel te laten zoals het is ontworpen?
  • Author

We hebben er al wat takken afgehaald, maar het "beeld" moet ook nog wel een beetje mooi blijven, groeit hard.

Wanneer het in zo'n rap tempo blijft groeien, komt boom klem te zitten, met dakgoot, en muur van het huis.

Veel te dicht bij het huis geplaatst.

Volgend voorjaar maar eens overleggen met hoveniersbedrijf, die hier voorjaarsschoonmaak doet in de tuin.

:shh:

Ja dat de eerste aanblik ook moet kloppen begrijpen we...jammer.