Jump to content

Featured Replies

Posted

Een aantal maanden geleden heb ik Barenbrug Water Saver gezaaid. Tegenwoordig maak ik, perfectionist die ik ben, regelmatig een rondje door de tuin om het opkomende onkruid en onkruidgrassen eruit te trekken. Een van de grassoorten die ik daarbij tegenkom zie je in de bijlage. Ik vermoed dat het onkruidgras is of dat het in elk geval niet bij het grasmengsel hoort. In het oude gazon kwam ik het ook tegen en het valt me op dat het in de achtertuin heel veel voorkomt, maar in de zijtuin (nog?) totaal niet en beide stukken zijn met Water Saver ingezaaid.

Volgens Barenbrug is de samenstelling van Water Saver: rietzwenkgras, Engels raaigras en veldbeemdgras.

Welke grassoort is dit? En is het wel/geen onderdeel van Water Saver?

IMG_20210928_112940.jpg.55cf9ba3213eff7a56745d715795c195.jpg

• 2 months later...
Misschien een wat late reactie, maar mijn vermoeden is dat het bij het graszaad heeft ingezeten... :D