Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo allemaal,

Ik zie vanmorgen opeens een geel blad aan mijn Aglaonema "stripes". Het is een wat kleiner blad dat onderaan hangt. De stelen zijn ook in plaats van groen, een beetje gelig. De rest van de bladeren ziet er wel goed uit, zit verder ook niks op of aan. Nu voelde ik even met mijn vinger in de aarde, en kroop er opeens een spinnetje uit, maar ook een klein beestje. Het leek niet op een trips, waar ik een paar maanden geleden last van had. Deze is een stuk groter en kan niet vliegen. Had ook bruine vlekjes (zie bijlage).

Daarnaast hangt een Ceropegia woodii, mooi in bloei, die plotseling ook sinds gister een paar gele blaadjes krijgt. Daarboven zag ik net ook een vliegje vliegen. Ik dacht meteen aan een rouwvliegje, maar die heb ik eigenlijk nooit eerder gezien. Het was er ook maar één voor zo ver ik zag. Die gele bladeren vind ik erg jammer. Ook wel gek, want deze twee zijn best sterke planten.

Heeft het met elkaar te maken, deze gele bladeren en beestjes/vliegjes? En herkent iemand zo'n beestje?

IMG_20211001_162730401.jpg.bd263e0b6aa6961e99e9623248a378eb.jpg