Jump to content

Featured Replies

Posted

Goedemorgen, onlangs heb ik een huis in Frankrijk gekocht met een tuin die volledig onbegaanbaar is geworden. Vol goede moed ben ik aan de slag gegaan maar het lijkt onbegonnen werk. De tuin ligt op een stijle helling aan een grote rivier welke is voorzien van bomen, struiken maar vooral heel veel rozen.......... Die laatste lijkt het werk onmogelijk te maken. Het idee was om een pad naar beneden te maken, naar de rivier, alles naar beneden te gooien en daar met een hakselaar alles te verwerken. Het pad maken lijkt echter al een "mission impossible" :lol:

Alles wat ik probeer weg te halen en naar beneden te gooien blijft aan elkaar hangen door de enorme rozenstruiken die echt overal in grote getalen aanwezig zijn.

WhatsAppImage2021-10-11at11_12_47.jpeg.143d3562e8dce62944315836e99ff92b.jpeg

Dan heb ik het nog maar niet over de Hedera die het huis ingenomen heeft :shock:

WhatsAppImage2021-10-11at11_11_48.jpeg.a8d8439b1bb65fb6d49bbc0811c820d7.jpeg

Ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die mij wat handige tips kunnen geven om deze strijd aan te gaan.

Alvast bedankt voor de reacties.

Je kunt alles afmaaien met een bosmaaier voorzien van een bramenmes...dan verhaksel je alles ter plaatse zo heb ik het hier ook gedaan...(3500m2) bramen want dat zie ik op jouw foto...het heeft ons een week of 2 gekost en 2 bosmaaiers maar dat is denk ik de einge manier om hier door te komen..
  • Author
Owh, dat is wel een goede tip. Ik wist niet eens wat he was :lol: Ik zal een dergelijk apparaat eens aanschaffen en me op de bramen storten ipv de rozen :thumbup: