Jump to content

Featured Replies

Posted

Hi groenkenners,

Ik heb twee foto's toegevoegd want ik heb jullie hulp nodig. Begin dit jaar onze tuin gedaan waarbij een boom het niet overleefd heeft. Onze andere boom is er gelukkig nog maar ik heb 0 verstand van bomen en als ik een expert moet inschakelen kunnen jullie mij dat misschien vertellen. Een aantal vragen: wat voor een boom is dit? En gaat onze boom het deze winter overleven?Misschien is het de herfst, maar ik ben bang dat de boom te weinig water heeft gekregen deze zomer. Ik weet niet of dat uberhaupt nodig is bij dit soort bomen.

Met vriendelijke groet,

Jessica

IMG_20211012_160833.jpg.21a1fa0cd440732d892da9213e5772c8.jpg

De hele boom

IMG_20211012_160804.jpg.beb13dfb24a91d6df3fbf250b29bbbf6.jpg

Zoom vh blad

De boom is een uit de kluiten gewassen Thuja, een conifeer dus. Thuja is zeer winterhard. Het kan zijn dat bij de renovatie wortels beschadigd zijn of zo, waardoor de plant een klap heeft gekregen. De Thuja zit vol kegeltjes , die kleine bruine dingetjes.

Dat kan met de leeftijd te maken hebben, maar kan ook een teken zijn dat de plant in de stress zit.

• Author
Bedankt Peter, je hebt er duidelijk verstand van. Fijn om te weten. De boom is best oud dus dat zou het best kunnen zijn!