Posted October 24, 20213 yr Hoi allemaal,Ik heb een rij orchideën op mijn vensterbank. Al jaren. Ze doen het goed, 2x/jaar bloei, af en toe water, ik vergeet ze vaker dan ik aan ze denk, nooit bemest oid.Tot nu. Plots zijn ze (bijna) allemaal vocht gaan uitscheiden. Ik heb het uiteraard gegoogled en zie twee opties: bladluis of suikerwater omdat ze het erg goed doen.Ik kan gen bladluis spotten en het druppelen gebeurt niet op of onder het blad. Ze zitten er nu +/- 1 maand.Maar de theorie dat ze het goed gaat lijkt me ook niet, want drie van deze waren bezig met nieuwe bloemen. Eén had nog een bloempje die er erg snel van af viel en er hangt nog een treurig dood knopje aan. De twee anderen waren bezig met een nieuwe rank, maar kijken nu suf & het topje is bruin bij één van deze. Dan is er nog één waarbij de stengel na afloop bloei begon te druppelen.Dus, kan het bladluis zijn terwijl ik ze niet zie (niet eens met leesbril om)? Of wat is hier aan de hand?Alvast dank foor de reacties. druppels op nieuwe bloemstengelbegin van bloemstengel, druppels aan de onderkantdruppels alom een een dode knop
October 25, 20213 yr Author Dank voor de reactie Francientje,Alleen ik betwijfel da ze het goed doen omdat de bloemen / stengels juist afsterven?
October 30, 20213 yr Author Niemand?Nou ik wacht het wel af, of gaan ze dood of niet. Maar ziet er niet best uit.
October 30, 20213 yr Niemand?Nou ik wacht het wel af, of gaan ze dood of niet. Maar ziet er niet best uit. Ik kan je niet helpen is niet mijn afdeling.....het enige wat in me opkomt zou koudeschade kunnen zijn....lage temperaturen...en dan te landurig...