Jump to content

Featured Replies

Posted

Allen,

Ik ben recentelijk eigenaar geworden van een nieuwe woning met prachtige leilinden. Nu het enige probleem lijkt me dat ze enorm dik staan en dus uitgedund/gesnoeid moeten worden. Nu lees ik overal dat effectief de hoofdtakken glad moeten staan, doch zijn deze bomen al gauw meer dan 80cm (zie foto).

Wat is het beste om dit aan te pakken? Wat is jullie raad/visie?

Alvast bedankt!

Mvg,

IMG_20211210_161941.jpg.4e8b2c1622d6baabe6524d347347baa7.jpg

IMG_20211210_161953.png.0761bff5c207093be89c2eb1aba15671.png

Dat is een flinke klus als je die weer helemaal smal wilt krijgen. Is de ruimte er niet? Moet je deze per se smaller maken?

Anders zou je ze ook weer mooi in vorm kunnen brengen.

• Author

De ruimte is er in principe wel en ik begrijp ook dat het helse klus zal worden maar het lijkt me wel een klus die zal moeten gebeuren naar mijn gevoel.

Daarom dat ik jullie mening eens vroeg. Ik zie ze liever iets smaller ipv +80cm en de vraag is vooral, mag ik deze gewoon snoeien zonder dat er boom sterft of ziek zou worden?

Ja linde kan veel hebben....je kunt dat best in de late winter doen...vlak voordat de knoppen gaan zwellen..

.ik persoonlijk zou alleen de hoogte inperken de breedte is mooi en zorgt voor zichtdichtheid die je na snoei deels kwijt bent..