Posted January 4, 20223 yr Hallo, ik wil graag tomaten en andere klassieken groenten in mijn tuin zetten, maar ik weet niet hoe ik ze moet verzorgen met het huidige weer, dat nogal koud en regenachtig is.Kunt u me helpen?Dank u bij voorbaatThomas
January 4, 20223 yr Hallo Thibault,De beste manier om tomaten te planten is tegenwoordig onder een kas om je planten te beschermen tegen vochtHet is ook heel belangrijk om de immuniteit van de plant op natuurlijke wijze te versterken met enkele:- Brandnetel: een biostimulans die ijzer, stikstof en magnesium levert- Heermoes: ook een biostimulans rijk aan silicium- Lithotham: zeewierpoeder dat magnesium en calcium bevat.- Cousoude: levert kalium en helpt de groei van de toekomstige vrucht.Als u het moeilijk vindt om zelf gierst te maken, kunt u nog altijd vertrouwen op de aanplant van paardenstaartgierst, brandnetelgierst, enz.Dit zou voldoende moeten zijn om uw tomatenplant goede vruchten te laten dragen!Tot binnenkort!
January 4, 20223 yr Belangrijk is dat ze geen regen op de bladeren krijgen...het beste is onder een open overkapping zodat de wind erdoor kan...het gewas moet ten alle tijden droog blijven!Zelfs bij mij(Portugal) moet ik ze onder plastic telen om Phytoptora te voorkomen of na half Juli planten als de droge tijd begint en onder plastic had ik vorig jaar nog enkele zieke planten!Ik gebruik geen bestrijdingsmiddelen ook geen biologische....Ik Nederland had ik ze onder een open plastic tunnel en dat ging prima!