Posted January 13, 20223 yr Hoi! Ik heb al een tijdje een (vind ik zelf) prachtige scindapsus epipremnum met veel wit in de bladeren. Een tijdje geleden deed de plant het erg slecht doordat ie last had van ongedierte in de potgrond. Ik heb de plant toen een tijd in water gezet en, nadat hij wat was hersteld, weer terug in nieuwe potgrond. De laatste keer dat ik hem in potgrond had gezet begonnen de bladeren bruine randen te krijgen, ik heb nergens beestjes aangetroffen maar besloot voor de zekerheid de plant toch maar weer in water te doen. Sindsdien is het er niet beter op geworden en verkleuren groene delen van sommige bladeren naar geel/oranje (volgensmij begon dit al de laatste keer dat ik hem in potgrond had, maar dat weet ik niet zeker). Ik ben erg bang dat het een schimmel/virus is, maar wil de plant graag nog redden, al is het maar een klein stekje. Tot nu toe haal ik de geel/oranje bladeren er telkens af, maar het blijft terugkomen (ik heb het idee vooral bij de aanzet van de plant).Weet iemand of het inderdaad een virus oid is en of dan de hele plant besmet is of dat er nog een deel te redden valt? Groetjes Kiki🌱
January 13, 20223 yr Krijgt de plant wel voldoende licht? Deze vorm is nogal kwetsbaar vanwege het weinige bladgroen...en in water?....dat kan nooit goed zijn voor een plant die uit de grond komt.
January 30, 20223 yr Author hij krijgt wel voldoende licht en in water is inderdaad misschien niet heel best voor de plant, maar hij staat er al wel een behoorlijk tijdje in (ik ververs het water zo nu en dan)