Jump to content

Featured Replies

Posted
De Monstera die in mijn woonkamer staat wordt steeds groter en groter. Er is inmiddels ook een soort wortel aan de stam gekomen. Mag ik die afknippen of heeft de plant daar last van?
Kun je een foto plaatsen van de totale plant?
  • Author

Hoi Batdah,

Zie hier.

De luchtwortel groeit in de grond en komt daarna weer naar boven. :roll:

De plant steunt op een plantensteun (groen, zie je niet).

IMG_9755.jpg.999d5405eb39bb25b14168b39eee0fd3.jpg

IMG_9756.jpg.4cf57395c8ac07de0e33af8a7a7a3d0f.jpg

De plant oog gezond! Ik denk wel dat je iets meer of vaker water moet geven de plant oogt enigsinds uitgedroogd! En een grotere binnenpot mag zo onderhand ook wel.

Ik zie niet de toegevoegde waarde van het afsnijden van deze luchtwortel in!

Nieuwe luchtwortels kun je wel gewoon afsnijden als je dat direkt doet voordat ze uitgroeien, ik doe dat al jaren.

Je kunt ze op een cm of 2 van de stam afsnijden...er worden dan vaak wel nieuwe kortere wortels gevormd..maar.niet altijd..

Wat je nooit moet doen is luchtwortels uit laten groeien en dan ineens allemaal wegsnijden..dan is het in veel gevallen gedaan met de plant..

een andere manier is de te vormen luchtwortels in de pot leiden..ze worden dan grondwortels..

• Author
Bedankt Batdah! Ik heb de wortel weer naar beneden geleid. IK zal ook iets meer water geven, dat doe ik nu 1x per week.