Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo,

Weet iemand wat ik moet doen met deze stengels waar niks aan groeit? Nu draai ik ze strak om de mospaal zodat je niet zoveel kale stengels ziet maar dat lijkt me ook niet de bedoeling ? En vind ik ook niet zo mooi.

Ik ben echt 1000% leek en weet niks van planten.. wat kan ik het best doen? Aan het eind van de stengels zijn weer heel veel bladeren

90C0E118-C918-4422-8B8F-9C128C4AB62E.jpeg.0f04cd6d29b413565c29aaf81810d785.jpeg

Je kunt het beste alle stengels vlak boven de basis afsnijden, dan zal de plant opnieuw uitlopen en heb je weer een volle plant.

De plant is zo te zien een Epipremnum ook wel Rhapidophora of Pothos genaamd..

• Author

Alle stengels boven de basis afsnijden? Is er een filmpje ergens of een linkje hoe dat moet lolll en hoe bedoel je ‘alle’ stengels? Het zijn er maar 2 zeg maar en het begin is niks en dan beginnen ineens bladeren te groeien dus dan maak ik toch de hele plant stuk? Ik heb m er nu gewoon over de gehele paal heen gewikkeld.. maar het gaat dus niet helemaal in t begon terug groeien?

7490EC62-CE51-4C9E-8081-8549A5C5DD2E.jpeg.46b1cca36ad8da799a8b7be676c12000.jpeg

Gewoon de hele handel afsnijden..en de luxaflex open houden zodat er licht is!

De plant groeit vanzelf weer terug uit!

Dit is een hele sterke vergevingsgezinde plant..de stengels zou je zelfs nog als stek kunnen gebruiken!

Als de plant de volgende keer bovenaan de stok is niet alles opdraaien maar gewoon steeds afsnijden dan wordt ie ook niet zo kaal!

Nu je de naam weet kun je vat wel filmpjes vinden...

Ps veel kun je er niet aan verpesten toch?