Posted February 26, 20223 yr Googlend op onkruid kwam ik dit forum tegen.Er staat wat onkruid in de tuin. Het meeste is makkelijk te verwijderen.Er staat echter een klein sprieterig plantje bij.Omdat ze zo klein en met veel zijn is het erg lastig te verwijderen. Of ik moet de hele bovenlaag afgraven.Twee vragen:Wat is het en hoe bestrijd ik het. Zie de foto's.Bij voorbaat dank voor de reacties
February 26, 20223 yr Author Vetmuur.Regelmatig de grond omharken. Groeit goed op vochthoudende grondBedankt PeterRegelmatig? Eens per week of vaker?En dan raak je het dus kwijt. Duurt dat lang?
February 27, 20223 yr Gewoon als je er last van hebt harken.Met sommige wilde planten is het handiger om er mee te leren leven. Helemaal kwijt raak je het nooit. Dit plantje is min of meer onverwoestbaar. Het groeit heel goed op slechte grond, dus hoe beter je grond, hoe minder last je er van zult hebben.
February 27, 20223 yr Author Omdat het door de hele tuin staat moet ik dus eigenlijk gaan mesten of zo zodat de vruchtbaarheid beter wordt en dan zou ik er minder last van moeten krijgen
February 27, 20223 yr Iets van die strekking ja. Deze Sagina groeit vaak op plekken waar andere planten niet meer willen groeien. Je ziet het ook vaak in de voegen van bestrating.