Jump to content

Featured Replies

Posted

Goedemiddag, ik heb een prachtige Kentia palm. Hij was 2.5 meter maar inmiddels is de hoogste stam dood gegaan en heb ik nog 4 kleinere stammen over. De palm staat niet in direct zonlicht, maar ook niet te donker. Ik voel altijd wanneer de palm water nodig heeft, maar toch lijkt hij langzaam af te sterven. Ik zal onlangs onder op de bladeren bruine losse sliertjes (zie foto's). Ze bewegen niet, dus het lijken mij geen beestjes. Voor de zekerheid alles eraf geveegd met een vochtige doek. Wie weet wat het is en of dat de oorzaak kan zijn?

20220227_154133.jpg.769c75a044a73504070cb5eff2ff7f64.jpg

20220227_154151.jpg.ef7ac4e2f37e6ab4ae8fe383e8d87a0f.jpg

Nee geen ziekte. Dit bruine materiaal is nog van de groeifase waar de bladeren aan elkaar zaten. Eenmaal uitgeklapt blijft er soms wat van dit materiaal achter. Dat is wat je hier ziet. Kun je zonder problemen weghalen/wrijven.

Om te beoordelen of er iets mis is met het water geven en standplaats heb ik een overzicht foto nodig. Op de closeup oogt het blad gezond (maar ik zie bijv. geen bladpunten).