Posted March 12, 20223 yr Goedemorgen,Ik heb deze polygala myrtifolia april 2020 gekocht en toen was het een volle plant. Ik heb hem een jaar later na de winter niet gesnoeid en ik vind hem nu behoorlijk 'kaal'. Ik zou hem nu goed willen snoeien zodat hij weer vol terug kan groeien.Ik ben geenszins een expert in tuinieren en al helemaal niet in snoeien. Kan iemand mij goede instructies geven over wat ik wel en niet weg moet knippen zodat hij weer mooi gaat groeien, maar dat ik hem niet verniel?Heel hartelijk bedankt!
March 13, 20223 yr Als je de plant met minstens de helft inkort zal deze weer bossig uitgroeien...je kunt nu beter wel verpotten en zorg voor een basisbemesting!
March 13, 20223 yr Author Als je de plant met minstens de helft inkort zal deze weer bossig uitgroeien...je kunt nu beter wel verpotten en zorg voor een basisbemesting! Bedankt voor je reactie Batdah! Kan ik gewoon rondom gaan bijknippen of hoe moet ik het 'helft inkorten' precies aanpakken? Wat moet ik echt laten zitten? Ik heb hem eind vorig jaar verpot, moet ik dat nu opnieuw doen zeg je?Dank!!
March 13, 20223 yr Ja die moet nodig opnieuw verpot worden..dat kan in dezelfde pot door de kluit te snoeien...je kunt rondom 10 cm wegsnijden dan heeft de plant weer ruimte voor nieuwe wortels..Bij het snoeien komt dat niet zo nauw...gewoon alles inkorten..je kunt er niet veel aan verpesten...ja te weinig knippen..
March 13, 20223 yr Author Bedankt, nu heb ik het aangedurfd. Ik heb alles gesnoeid (hopelijk niet te weinig) en heb hem opnieuw verpot; een deel van de wortels weggeknipt.Heel erg benieuwd hoe hij terug gaat groeien.Nogmaals dank!
March 13, 20223 yr Bedankt, nu heb ik het aangedurfd. Ik heb alles gesnoeid (hopelijk niet te weinig) en heb hem opnieuw verpot; een deel van de wortels weggeknipt.Heel erg benieuwd hoe hij terug gaat groeien.Nogmaals dank! Prima!Het zou nog wel iets korter mogen maar je hebt goed gehandeld!