Jump to content

Featured Replies

Posted

Vorige week online een Alocasia gekocht.

Hij staat hier nu 4 dagen.

Sinds gister valt mij op dat bij het grootste blad, de punt van het blad+ bladrand voor omgevouwen hangen ( zie foto).

Ik heb op Google gezocht naar vergelijkbare foto's en op sommige foto's zag ik dat de plant het daar ook had.

Maar ik lees ook dat het juist te maken kan hebben met te veel- of te weinig water.

Het blad ( niet de stengel),van mijn Alocasia waar het om gaat gaat steeds wat meer gevouwen hangen.

Straks breekt de nerf nog, door het hangen.

De Alocasia is 1 meter hoog.

Volledige naam: Alocasia macrorrhiza

Hij staat in daglicht bij het raam, maar niet in direct zonlicht.

De aarde waar hij in staat bestaat uit perliet, hydrokorrels( niet heel veel), en kokosaarde ( met vezels).

Heb hem dus nog niet zolang, maar toen ik hem kreeg was de kluit erg vochtig.

De pot waar hij in zat barstte uit z'n voegen, dus moest ik hem wel gelijk ompotten.

Hij staat nu in een wat grotere pot, met speciale water-lek bak.

Er zit een stop onder op de pot, open je deze dan loopt eventueel te veel aan water weg.

Hij heeft bij mij na het ompotten een beetje water gehad ( de aarde was al vochtig).

Moet ik me zorgen maken om mijn Alocasia, of is dit normaal bij deze soort dat de bladranden omvouwen?

Teveel water kan het haast niet zijn.

Te weinig denk ik ook niet, de aarde is vochtig.

Of krijgt dit blad net niet genoeg daglicht?

Geen idee of dat het is...

Ik heb foto's erbij gedaan.

Jullie zien daar ook een cv op.

Deze staat niet!! aan.

Gaat de cv wel aan dan schuif ik de Alocasia erbij weg en de andere plantjes gaan in de kast staan waar ook daglicht is.

20220315_101015.jpg.0d8e6e95307f7a107da56ed218c3f0d3.jpg

20220315_101025.jpg.c52b480a361cf73b04975e1199bd5be5.jpg

20220315_101037.jpg.490a1184bffeb9266a12bbf10f7881f5.jpg

Ik zie niks vreemds behalve dat de plant boterzacht is en nog moet afharden....je moet wel de kluit doornat maken als je deze net verplant hebt net zolang gieten totdat het onderaan eruitloopt! Ik hoop dat je alle draaiwortels losgetrokken hebt bij het verplanten,,dit voor betere verankering!

Deze plant wil zo veel mogelijk licht en heel veel water..de plant groeit van nature langs slootkanten en rivierbeddingen!! Voorts veel daglicht en mag ook in de zon staan, en kan in de zomer prima buiten staan...geef wekelijks voeding en ik denk dat je over 2 maanden de plant weer kunt verpotten want deze plant groeit heel erg snel!