Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo allemaal,

Een kleine 6 maanden geleden heb ik een Yucca gekocht met een volle bos bladeren. Inmiddels is daar weinig meer van over. Vooral de 2 kleine stammen zijn inmiddels volledig kaal.

De plant staat direct voor een raam op het zuiden. Ik vermoed dat ik te weinig water heb gegeven; 1x in de 4-6 weken tijdens de winter. Ik las dat online maar achteraf voelt het erg weinig.

Vraag is nu vooral; hoe krijg ik weer blad in de kleine stammen? Is het een kwestie van water / voeding geven en hopen op een zonnige zomer?

IMG_20220315_111546.jpg.9d227cf40a5246d17f988e4ce48ddda4.jpg

Staat de plant in een pot zonder gat in de bodem?
  • Author
Nee, de plant staat in een terracotta pot inclusief gat op de bodem.
  • 5 months later...

Hey eens nieuwsgierig wat je juist al dan niet hebt gedaan en of er ondertussen effectief nieuwe bladeren ah groeien zijn ?

Laat gerust iets weten hoe het met de plant gesteld is ( ik heb hier momenteel ook n yucca die t beter kan stellen staan)

Gr