Posted March 29, 20222 yr Hoi allen, Mijn naam is Rashel en ik ben een jonge filmmaker uit Amsterdam. Voor AVROTROS mag ik dit voorjaar een documentaire maken over mensen en hun gazon. En dan specifiek over de problemen die voorkomen in een grasveld en alle tijd, energie en kennis die mensen erin steken om dit op te lossen. Ik ben gefascineerd door de zorgzaamheid, geduld en vasthoudendheid van mensen om hun grasveld gezond te houden. Nog specifieker ben ik opzoek naar mensen die last hebben van emelten of engerlingen (larven van muggen of kevers) in de tuin en deze dieren bestrijden. Dus bent u of kent u mensen die last hebben van emelten of engerlingen? Twijfel dan niet om contact met mij op te nemen. Je kan bellen naar 06-40963497 of mailen naar rashelvdschaaf@hotmail.com. Als u andere bijzondere grasverhalen heeft, schroom dan niet om contact met mij op te nemen. Grassige groet, Rashel van der Schaaf
March 30, 20222 yr Het zal lastig zijn om mensen die emelten en engerlingen willen bestrijden te vinden, om de eenvoudige reden dat bijna alle bestrijdingsmiddelen tegenwoordig verboden zijn. Je zou nog met natuurlijke vijanden, parasitaire aaltjes, kunnen werken, maar daar zijn de resultaten wisselend van en meestal slecht.De gazonliefhebbers zullen het meer moeten gaan zoeken in het tevreden houden van hun grasplantjes door het optimaliseren van de grond en de bemesting. Een gezonde en tevreden grasspriet kan de vreterij van larven beter aan en herstelt zich sneller.