Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik heb bijna twee jaar geleden deze plant bij de Hema gekocht. Sinds een paar weken komen er bloemen in de plant. Ik neem tenminste aan dat dit bloemen zijn. Ik tel inmiddels al vijf knoppen. Ze lijken heel erg op tarwearen :wtf:

20220408_181609.jpg.7fa4f45ef3ccf7fa398e3c7df9f9aadb.jpg

Ik ben eens gaan zoeken op internet, maar het overgrote deel van de sites melden niets over bloemen. Een hele enkele keer komt het voor dat (buitenlandse) sites dit wel vermelden. Zou het kunnen dat de bloemen alleen verschijnen onder tropische omstandigheden? Maar ja, ik woon niet in de tropen. Sterker nog, ik woon in een slecht geïsoleerde woning en 's winters is het om en nabij de 12 graden als de verwarming niet brandt :mrgreen:

Wie kan dit ophelderen?

Ja je plant gaat bloeien...de bloemen komen later uit de aren...wat je nu laat zien is de bloeiwijze...ik denk dat de bloemen wit of paars zijn maar ik weet dat niet helemaal zeker meer...

Dat deze plant gaat bloeien is geen teken van welstand...kennelijk verzorg je deze zo slecht dat de plant moet bloeien..

De plant zal er niet dood aan gaan maar het is beter dat deze plant niet bloeit en gewoon doorgroeit..de bloei zal de plant extra uitputten..en mooier zal ze er ook niet van worden..

Advies...ga de plant beter verzorgen....geregeld voeding, grotere pot...en wat warmer... ;)

• Author

Ik lees wel dat ze in de winter of het vroege voorjaar bloeien. Dat klopt inderdaad.

Hoewel Ctenanthe Burle-Marxii-planten niet bekend staan ​​om hun bloemen, produceren ze trossen die verschijnen aan de uiteinden van lange stengels die door het dikke gebladerte reiken.

De bloemen produceren geen geur en bloeien meestal in de winter of het vroege voorjaar. De kleine witte bloemen worden zelden langer dan een centimeter en produceren kersenrode schutbladen.