Posted April 16, 20222 yr Mijn ouders hebben inmiddels al erg lang een geldboom in de woonkamer staan, nu is het mij opgevallen dat die er nogal zielig bij staat (zie foto). Hij is nog nooit door ze gesnoeid en is denk ik daardoor nogal apart gaan groeien. Ik hoop dat iemand weet of er een manier is om de boom weer wat mooier en compact te krijgen, want zo ver gaat mijn kennis van planten ook weer niet (ik gok eigenlijk dat we 'm moeten snoeien zodat ie weer compact kan groeien).Dus hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen zodat ze de plant niet weg gaan doen
April 18, 20222 yr Er zijn zo te zien al een aantal stammetjes dood. de stammetjes waar nog wel leven in zit kun je snoeien. Lange uitschieters kunnen ingekort worden tot onder in de bladerkroon. Ook kan de plant helemaal teruggesnoeid worden, snoei dan weg tot boven een gezond blad of een knoop. Vanuit daar loopt de plant weer uit. Ik zorg er voor dat ik altijd nog een backup optie heb, dus ook daaronder nog een blad over heb, mocht de bovenste knoop niet uitlopen.Succes. Geen garanties dat het lukt, maar als de plant toch weg gaat het proberen waard.