Jump to content

Featured Replies

Posted

Goedemiddag,

Er zijn wat kale plekken in het gras nadat ik het gras geharkt heb. Het stukje gras ligt onder een balkon en heeft daarom waarschijnlijk iets minder zonlicht en water gekregen dan de rest van het gras.

Hoe kan ik deze kale plek het beste bezaaien? Is een stukje grasmat een optie om dit snel te verhelpen? Een snelle optie is gewenst omdat de huisbaas niet al te blij is met de staat van het gras.

Ik hoor graag van juliie!

gras_1.jpeg.197c42fd9d70cc1a17e57b384b147435.jpeg

gras_2.jpeg.8a39f67be15fdf9f172ba0f713220a79.jpeg

Een stukje grasmat is het snelste uiteraard.

Inzaaien gaat ook redelijk snel met het warme weer van nu. Is redelijk recht toe recht aan. Zaaien en bij warm weer beetje vochtig houden. Als je een specifieke vraag hebt, laat maar weten hieronder?

Het verschil met die plekjes en de rest van het gazon is wel heel groot. Kun je toch weinig aan doen, als dat het gebouw is? Maar in plaats van schaduw, kan het ook zijn dat er water drupt op die plek? Of toch dat dit eerste stukje meer belopen wordt dan de rest? Als het een oorzaak is waar je niks aan kunt doen, is dat ook goed om aan je huisbaas terug te geven.

Bijzaaien voor zulke stukjes is prima.

Hoort er toch gewoon bij dat je af en toe kale plekken in het gras kan krijgen?