Jump to content

Featured Replies

Posted

Al zo'n 12 jaar hebben wij een hele mooie Japanse esdoorn (Acer Palmatum) in de voortuin staan. Zo om het jaar snoeien we hem hier en daar een beetje.

Nu staan alle bomen weer in blad maar wat opvalt is dat onze Acer nog maar de helft van de takken in blad heeft. Dit resulteert nu in een halve boom met bladeren, en de andere helft lijkt er wat dood bij te staan. Nu is me wel bekend dat een Acer regelmatig last kan hebben van taksterfte. We hebben ieder jaar wel ergens een dode tak zitten maar zo erg heb ik het nog nooit gezien.

Iemand enig idee hoe dit zo massaal kan in eens?

Aanvankelijk dacht ik nog dat het mogelijk wat te maken kon hebben met de laatste paar hele droge weken die we achter de rug hebben. Of juist de plotse vorst toen alles begon uit te lopen.

Maar de Acers in onze achtertuin staan inmiddels wel goed in het blad, deze zijn op dezelfde dag gepland als die in de voortuin.

Of zou het kwaad kunnen dat we afgelopen jaar de enkele dode takken er niet uit gesnoeid hebben?

Hoor het graag

Zijn die takken ook erg droog en breken ze makkelijk?

Komt er helemaal geen blad aanzet in?

Heb je misschien een foto?