Posted April 20, 20222 yr Goedemorgen, over enige tijd ga ik dahliaknollen planten. De strook grond heb ik al klaar gemaakt. straks de knollen erin en dan kunnen die na de bloeitijd, ik schat zo in november, er weer uitgehaald worden. Maar wat kun je dan nog doen met die braak liggende strook grond? Kun je daar nog iets planten? De grond wordt pas weer in gebruik genomen volgens jaar mei, als de knollen weer de grond in gaan. Maar ik als het even kan, wil ik die strook niet van november tot mei leeg laten liggen. Heeft iemand tips?
April 21, 20222 yr Zoek eens op groenbemester.Voor okt-nov-dec kun je zaaien aan groenbemesters: wintertarwe, winterrogge, bladrammenas, gele mosterd, winterkoolzaad, nootzoetraapzaad.Let wel: sommige moet je onderspitten/ploegen andere zijn wat makkelijker te verwijderen met een schoffel.
April 22, 20222 yr Author Bedankt voor de reactie. De strook grond is een meter of 5 lang en een halve meter breed. Ik denk dat de voorgestelde gewassen meer iets zijn voor een complete akker, toch?
April 22, 20222 yr Nee, ook geschikt voor bij jou. Wat had je zelf in gedachte / voor ogen toen je de vraag stelde?
April 22, 20222 yr Author Ik had weinig in gedachten, vandaar ook mijn vraag. eventueel zou ik kunnen denken aan bloembollen die ik dan in november kan planten en in mei weer eruit kan halen. Maar ik zoek ook naar andere mogelijkheden.
April 23, 20222 yr Bloembollen die vroeg bloeien of in elk geval uitgebloeid zijn voor die tijd.Je kunt natuurlijk ook veel doen met perkgoed.Of met bodembedekkers waar andere planten nog redelijk doorheen kunnen groeien.
April 23, 20222 yr Author Oké, bedankt voor het meedenken. Perkgoed vind ik meestal vreselijk spul: van die snel opgekweekte plantjes in vreselijke kleuren...
April 25, 20222 yr Oké, bedankt voor het meedenken. Perkgoed vind ik meestal vreselijk spul: van die snel opgekweekte plantjes in vreselijke kleuren...  Je zou in jouw geval kunnen denken aan Bellis,Primula,Myosotis,Cheiranthus....die plant je na de dahlias en ruim je op in het voorjaar dat deed men vroeger veelal in het openbaar groen...Tja en er is een heel ruim kleurenaanbod....wat voor de een vreselijk is vindt de ander mooi...net als dahlias...die zijn er ook in vreselijke kleuren..