Posted May 1, 20222 yr Wij zijn aan het twijfelen of we bamboe of hoge siergrassen willen gebruiken als afscheiding van onze jacuzzi in de tuin. We zijn op zoek naar een onderhoudsvriendelijke afscheiding, die geen blad, pluizen of zaden kan achterlaten in het water. Het is een vrij zonnige standplaats (zon van 10u-16u ongeveer) de voet zal wel eerder schaduw hebben.Liefst ongeveer 1,50m. Hoe snel groeit bamboe en siergras? Welke van de twee wordt het minst breed? Welke soort kiezen we het best?Alvast bedankt!Mvg, Isabelle
May 2, 20222 yr Elke plant laat wel iets vallen!Bamboe zelfs dagelijks! Elke dag werpt die blad af is wat ik mij herinner van vroeger...die stond langs de vijver en iedere dag moest er geschept worden!Ik heb niet veel verstand van siergrassen...maar ik weet wel dat de Miscantus soorten redelijk smal en netjes polvormend zijn en dus imho het meest geschikt...Met wel de kanttekening dat elk siergras in de wintermaanden een grote bende wordt met loslatende grashalmen en pluizen..Je keuze is dus tussen cholera en de pest zoals ik dat zou omschrijven...maar ik ben fan van geen van beiden!
May 2, 20222 yr Author Bedankt voor je reactie! Beiden niet ideaal dus... Ik zoek nog even verder.Bedankt!