Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik zie hier en daar wat vergeelde bladeren en ook bladeren met bruin omringde gaten in mijn Laurierkers. Nu spotte ik gisteren wat schimmel achtige balletjes aan de voet van de plant. Het lijkt enigszins op de kalk balletjes die ik eerder dit jaar in de tuin heb gestrooid alleen zie ik nergens anders in de tuin dit terug. Als het inderdaad schimmel is vraag ik me af of het voldoende is om het gewoon uit de tuin te verwijderen en of ik het eventueel kan voorkomen. De Laurierkers staat op een zonnige plek maar er ligt wel boomschors op de grond dus wellicht dat het door vocht gekomen is?

IMG_20220509_145129.jpg.7d844f976be71c8d86622444529d8d58.jpg

IMG_20220504_174124.jpg.78bf3febc180233217bfee7aaa095e9d.jpg

De gaatjes zouden hagelschotzoekte kunnen zijn, niet echt ernstig.

Zonder schimmels is er geen leven mogelijk. Schimmels zetten diverse producten om in voor planten onneembare stoffen. Niets aan de hand dus.

De schimmel op de grond komt inderdaad door het boomschors. Dit is aan het rotten. Zolang de drainage goed is van je grond, kun je dit voorkomen.
  • 2 months later...
  • Author
Dank allemaal nog voor de reacties. De witte balletjes waren inderdaad afkomstig van de kalk die ik gestrooid heb. De hagelschot is ondertussen verdwenen na wat extra voeding, water en het eruit plukken van de aangetaste bladeren!