Posted May 14, 20222 yr Ik heb (of had) wat peper planten. Eerst binnen in potten laten groeien en sinds een week in de tuin. Ik zie sporen van slakken rondom de planten, maar kunnen slakken een stengel van een 15 cm grote peperplant helemaal doorbijten op een paar centimeter boven de grond? Er kruipen wat slakken (met huisje) rond in de tuin en als ik ze zie dan verwijder ik ze. Ze mogen dan even op het dak van de garage gaan spelen. Hopelijk zijn er vogels die ze lekker vinden. Is er iets tegen deze beesten te doen? Ik wil liever geen chemische middelen gebruiken. Binnen staan nog 2 peper planten. Die laat ik voor de zekerheid maar even wat groter groeien voordat ze de tuin in gaan.
May 14, 20222 yr Zou heel goed slakkenvraat kunnen zijn, zeker grote naaktslakken hebben er geen probleem mee. Er zijn ook een hoop vogels die dit soort dingen doen.
May 15, 20222 yr Author Hebben jullie nog huis-tuin-en-keuken tips wat hier tegen te doen is? Ik hoef maar een paar peperplantjes te beschermen. En direct er naast staat een hoop goudsbloem - daar heb ik zoveel van dat ik geen traantje laat als er een paar sneuvelen, maar ze lijken voorkeur te geven aan de pepers. Zijn er planten die slakken graag lusten (om ze weg te lokken van mijn pepertjes)? Of kun je met sateprikkers wat bereiken?