Posted May 15, 20222 yr Hallo allemaal.Ik heb een grote Yucca overgenomen en in mn tuin gezet. Ik heb oude bladeren weggehaald en ook en ook nog wat goede bladeren omdat hij anders te zwaar was om te verplaatsen en de plant bovenin te zwaar is t.o.v. de kluit. [/img]Nu heb ik alleen de volgende vragen en hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen..Weet iemand de exacte naam van deze yucca? Ik denk filamentosa maar weet t niet zeker. Hij krijgt i.i.g witte bloemen Wat kan ik hem het beste geven ter bevordering van de wortelgroei? En hoe groot kunnen ze in Nederland worden? Hij is nu zo rond de 2mtr. Alvast bedankt
May 15, 20222 yr Filamentosa heeft draden aan de bladranden dus die valt af! Bovendien vormt die clusters van stamloze rozetten..Ik denk aan een gloriosa hybride...maar kan ook net zo goed flaccida hybride zijn het determineren is zeer moeilijk vanwege de vele hybriden die er gemaakt zijn..maar hou het in die richting.Wat je nu hebt is wel de maximum hoogte...Ps als de plant zo zonder kluit verplant is kun je beter rap alle bladeren erafhalen want dit komt zo niet goed!En in tegenstelling tot de meeste planten geef je een Yucca geen water!!! helemaal niks meer na de eerste keer....inwateren...dan stimuleer je nieuwe wortels...ga je regelmatig water geven dan rot die gewoon weg...ik hoop dat er geen beschadigingen aan de ondergrondse stam gemaakt zijn want anders gaat die alsnog rotten!
May 16, 20222 yr Author Bedankt voor je reactie!Op internet leken de plaatjes van de filamentosa op mn yucca maar na uw mail ben ik verder gaan zoeken en lijkt gloriosa er idd meer op. Deze yucca is wel met kluit overgegaan maar met minder compacte kluit dan ik had gehoopt. De vorige yucca die ik verplaats heb had meer kluit en heeft alles goed doorstaan en gaf hetzelfde jaar ook weer bloemen. Maar de tip van geen water geven ben ik ook zeker blij mee!! Bedankt.