Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo allemaal.

Ben ik omdat het al wat later in het voorjaar is telaat met tuinaarde voor de tuin.

Het moet eigenlijk wel omdat de aarde gort droog en poederig is.

Hier en daar zegt men, je moet het vroeg in het voorjaar of najaar doen.

Hoor het graag.

Met vriendelijke groet Nicolaas

Organisch materiaal kun je in principe het hele jaar aanbrengen. Als de planten kaal zijn en/of in rust is het wel veel makkelijker werken.

Het gebruik van (bemeste) tuinaarde raad ik af. Dat is gft-compost ( met als je pech hebt ern hoop onkruidzaad erin) met tuinturf. Het klinkt goed, maar het is waardeloze rommel.

Beter potgrond, goede compost, boomschors en dergelijke als mulchlaag gebruiken.

• Author

Okay.

Bedankt voor je antwoord Peterplant.

Groet Nicolaas

Het gebruik van (bemeste) tuinaarde raad ik af. Dat is gft-compost ( met als je pech hebt ern hoop onkruidzaad erin) met tuinturf. Het klinkt goed, maar het is waardeloze rommel.

Wat omschrijf je dat positief....met GFT compost is imho niks mis toch

Ik wist niet beter dat tuinaarde de beruchte bemeste gewoon gedroogd havenslib is met wat toeslagstoffen..dus echte troep :mrgreen: dus als dat tegenwoordig al GFT compost is is er toch wat progressie...

Bemeste tuinaarde is ook gewoon troep. Ik probeer het een beetje positief te brengen. Met goede gft compost is zeker niets mis, maar er zit meestal minder goede gft compost in met alle kans dat er veel onkruidzaad in zit.