Posted June 1, 20222 yr Ik heb een redelijk grote strelitzia reginae op 1,5/2 meter van een raam op het zuid-westen staan. Hij doet het over het algemeen goed en krijgt veel nieuwe bladeren, momenteel 6 tegelijk.Er zijn echter ook 5/6 bladeren die helemaal gekruld zijn en hard met een lichtbruine/grijze kleur. Deze bladeren sterven langzaam af en ook de steel sterft langzaam af (zie foto’s).Normaliter geef ik de plant 1 x per week ongeveer 1 liter water en sproei ik de bladeren 1/2 keer per week even af.Iemand een idee wat ik fout doe en wat ik aan de afstervende bladeren en stelen kan doen?[/img]
June 3, 20222 yr Tjah,,,,toch graag wat meer informatie...hoe lang...hoe verzorg je...en meer van dat...wat voor water...met je zeer sumiere informatie kan ik niet zoveel--Mijn eerste indruk...deze kuipplant staat te krap in de pot en wil graag naar buiten!!----een Strelitzia is nou eenmaal geen kamerplant...ik weet dat er veel afgedragen planten(uit de snijteelt) als potplant op de markt gedumpt worden als een soort van laatste ronde ipv de versnipperaar op de kwekerij..dit lijkt me ook zo een..die langzaam mag wegkwijnen ergens...