Posted June 11, 20222 yr Wij hebben een border met Waldsteinia. Het eerste jaar gaven ze veel mooie gele bloemetjes. Nu na 3 jaar niets meer. De plantjes zien er wel goed uit. Ik geef ze ook elk jaar korrels en ik heb een bodemtest gedaan. De zuurgraad lijkt goed. Weet iemand hoe het komt dat er geen bloemen op komen?
June 12, 20222 yr Misschien te veel schaduw? Wordt verkocht als schaduwplant. Groeit daar prima, maar bloeit daar minder. Kan ook te veel concurrentie zijn van bomen en struiken.Wat voor korrels geef je ze?
June 12, 20222 yr Author Bedankt voor uw reactie. Wij geven ecostyle tuinmest voor borders. Het betreft een border van 25 m x 2 m. In de volle zon afgewisseld met hier en daar een Heuchera ( die nu overwoekerd raken door de Waldsteina) . Ik heb ergens gelezen dat het zou kunnen komen door kaliumtekort? Ik heb met de Vinca hetzelfde probleem : geen bloemen.
June 12, 20222 yr Ecostyle is organische mest. Organische mest is een prima bodemverbeteraar, maar bevat niet heel voor voedingswaarde. Het kan dus inderdaad zijn dat er te weinig van bepaalde stoffen in jouw bodem aanwezig zijn. Kalium is inderdaad een stof die planten gebruiken om o.a. bloemknoppen aan te leggen. Het gebruik van beendermeel of tomatenmest is daarom aan te bevelen.
June 12, 20222 yr Author Bedankt voor de reactie. Dan ga ik in de volgende mestronde beendermeel gebruiken. Wanneer zou ik dit het beste kunnen doen? Juli of september of het voorjaar?
June 13, 20222 yr Waldsteinia bloeit vaker minder goed. Bijvoorbeeld door voedingstekort of te weinig zon. Maar onder de genoemde omstandigheden zou Vinca alsnog moeten bloeien. Zien de planten er wel goed en gezond uit? Of zijn het misschien nog jonge planten?
June 13, 20222 yr Author Bedankt voor de reactie. De planten zien er nog prima uit. Ze staan er voor zover ik weet al minimaal 3 jaar.