Jump to content

Featured Replies

Posted

Wie kan mij vertellen wat voor struik of kleine geënte boom dit is?

Kleine licht roza a witte bloesem in t vroege voorjaar. Daarna kleine zwarte besjes. Herfstkleuren en bladverliezend.

Ik zou er erg mee geholpen zijn. Er ontstaat bruin blad en ik wil weten wat ik kan doen.

Alvast hartelijk dank!

Liesbeth

IMG_20210806_185434296_HDR2.jpg.60a4054fb7a92d78c858ab3ccba003ce.jpg

IMG_20220617_095421322.jpg.422929182e344bc2ada2f2415a3235a0.jpg

Het lijkt me Prunus x subhirtella.
Vanwege de compacte groei en de iets zigzaggende twïjgen ga ik voor de Prunus incisa 'Kojou no mai'
Dat kan juist zijn....ik ging af op de besjes en de vorm van de struik en bloemkleur(roze/wit) het blad is te ingesneden voor X subhirtella vandaar mijn lijkt me..dat zig zag zie ik er niet in..
  • Author

Ik ben hier voor het eerst op het forum en een beginneling op het gebied van tuinieren. Ik ga ermee aan de slag!

Dank!

Alleen zou je dan bloesem verwachten van najaar/ winter TOT het voorjaar.

Zou ook denken aan een incisa variant.

• Author

Ik denk inderdaad de prunus incisa 'Kojou no mai'!!

Hebben jullie ook een idee wat te doen aan hier en daar takken die bruin worden. Krullend als zijnde dat ze lijken te zijn " verbrand". Wegsnoeien. Nu of later of niet?

Wat niet mooi is kun je altijd wegknippen.
  • Author
Geniale reactie! Als ie er maar niet van doodgaat of ziek wordt dacht ik maar deze reactie klinkt veelbelovend😀👍

Wat niet mooi is kun je altijd wegknippen.

En ontsmet dan het gereedschap!!! Een ziekte zit er zo in.. :o

Alleen zou je dan bloesem verwachten van najaar/ winter TOT het voorjaar.

Zou ook denken aan een incisa variant.

Dat verwacht je , althans dat dacht ik ook...totdat ik het struikje uitgroef en hier uitgeplant had...ik moest mezelf overtuigen niet gek geworden te zijn deze bloeit hier ook in de zomer..de bloesem is dan wel lang gesteeld en valt daardoor wel op tussen het gebladerte...

maar ik ben wel overtuigd dat het om de incisa gaat..

Grappig, de natuur kan ons nog altijd verbazen!

maar ik ben wel overtuigd dat het om de incisa gaat..

Hier ook!