Posted June 18, 20222 yr vorig jaar heb ik twee bamboestruikjes gekocht, een niet-woekerende soort, maar er zit totaal geen groei in. Ik heb van alles hgeprobeerd, geen water geven, veel water geven, bemesting, bloedmeel. Maar niets helpt. ze staan wel op het noorden. Iemand??
June 18, 20222 yr Zo te zien staan ze in de volle grond. Hoe groot is het plantgat en wat voor grond heb je gebruikt of toegevoegd. Staan ze niet te veel in het straatzand?
June 18, 20222 yr Als ik bamboe zie, dan staan ze meestal vrij te wiegen in de wind, en niet tegen een muur..
June 19, 20222 yr Direct voor een muur (Ik neem aan dat achter de planken stenen zitten) valt minder regenwater en een muur kan ook nog een deel van het water opnemen, waardoor dit niet bij de wortels van de bamboe terechtkomt. Hoe dicht liggen de tegels tegen de bamboe? Welke bamboe heb je gekocht?
June 24, 20222 yr De bamboe lijkt er goed uit te zien. Denk dat wat meer geduld nodig is. Bamboe (met name Fargesia) kan er soms even over doen om goed aan te slaan en te gaan groeien. De groeischeuten vormen zich rond april en de rest van het groeiseizoen zullen deze hoogte maken en beter zichtbaar worden.Als de bamboe in de periode voor het aanmaken van de nieuwe scheuten vrij droog staat, kan dit voor problemen zorgen. Maar meestal zie je dan ook veel minder mooi blad: nogmaals zo op de foto lijken je planten erg goed uit te zien.Overigens groeien niet alle soorten bamboe hoog en smal, sommige groeien meer in de breedte en die gaan meer doorhangen. Is bekend om welke soort Fargesia het gaat?