Posted June 25, 20222 yr Deze plant vermeerderd zich vrij snel in de tuin en mijn planten app kan deze soort niet identificeren. Bij vrijwel alle andere planten lukt dat wel. Is er iemand die toevallig weet wat dit voor een soort is? Hij heeft een wat rooie, dikke rubberachtige wortel en plant zich als een enkele stengel voort.
June 25, 20222 yr Ik zou deze graag in bloei willen zien staan...je bent iets te vroeg...Heeft deze melksap bij kneuzing?...zo ja...dan denk ik aan een Euphorbia soort...zo nee post een foto van de plant in bloei Ps ik zie dat je diverse topics gestart hebt maar nooit feedback geeft...als je nog een en ander wilt weten zou je misschien ook eens reageren op de gegeven reacties.. kleine moeite toch
August 4, 20222 yr Author Ik zou deze graag in bloei willen zien staan...je bent iets te vroeg...Heeft deze melksap bij kneuzing?...zo ja...dan denk ik aan een Euphorbia soort...zo nee post een foto van de plant in bloei Ps ik zie dat je diverse topics gestart hebt maar nooit feedback geeft...als je nog een en ander wilt weten zou je misschien ook eens reageren op de gegeven reacties.. kleine moeite toch Dankje Batdah, je hebt inderdaad helemaal gelijk! Ik zit alleen niet zo heel vaak op dit Forum maar ik zal vanaf nu even netjes reageren.Het lijkt inderdaad een Lysimachia te zijn Peterplant! Nu die in bloei staat, zie foto hieronder, kan mijn app hem wel vinden en geeft hem aan als: "Lysimachia ephemerum". Bedankt voor de hulp allemaal!
August 4, 20222 yr Dank je wel voor de feedback .Peterplant heeft gelijk en de app niet!Het is niet de ephemerum! Ephemerum is polvormend en heeft ander blad....de ephemerum zaait zich uit maar loopt niet!