Posted July 6, 20222 yr Beste Groenliefhebbers,Mijn tuin is rondom voorzien van hoge bomen en struiken rondom. Ik woon heerlijk landelijk en heb van niemand last door de groene muur.Echter is een kant van mijn tuin voorzien van een hek zonder iets er nog voor. Dit komt omdat een deel van het landgoed als bouwgrond is verkocht door de vorige eigenaars en sinds dit jaar is de bouw ook begonnen.Waar ik eerst heerlijk rustig zat kijk ik nu uit over een woning en een grote schuur die in aanbouw is. De nieuwe buurman is veder een prima kerel maar ik heb aangegeven graag deze schutting ook te vergroenen en dicht te zetten met bomen en struiken in de stijl van de rest van de tuin. Buurman is het hier ook mee eens en wenst mij veel succes ermee, prima. De vraag is alleen nu, wat zet ik er nu neer ik wil het graag ook hoog en dicht hebben het hele jaar door, In totaal moet ik 15 meter hebben ervan dus prijs per meter is ook een ding. Wie heeft er goede tips, deze buurman vind hoge bomen prima maar een nieuwe wellicht niet? dus ook daar wil ik vooraf wel over nadenkenHier een foto van het dichte deel van mijn tuin om een idee te geven wat er nu staat
July 18, 20222 yr Wellicht een paar mooie (en al wat hogere) leibomen? Prachtig om te zien en het geeft meteen een groene afscheiding op hoogte. Je kunt natuurlijk ook met snelgroeiende klimplanten werken. Je zou er een kleine pergola constructie voor kunnen maken en er bijvoorbeeld een blauwe regen over laten groeien. Mocht je het mooi vinden, kan je ook denken aan hogere bamboe soorten. Zorg bij woekerende varianten (dit zijn ook de hogere soorten, zoals Phyllostachys), dat je wel een wortelbegrenzer plaatst.Zie ook ons blog over groene oplossingen voor meer privacy in de tuin