Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik heb een Alocasia die vlakbij het raam staat, geen zon krijgt maar dus volop l.icht. Hij krijgt 1 x in de week water. Nu wil het dat hij op zich er mooi groen uitziet, maar zodra er weer 1 blad uit komt, gaat er een ander blad hangen. Dus in mijn ogen groeit hij niks. Het blad dat gaat hangen is net of dat geknikt is. Ik dacht eerst dat het kwam omdat hij net in de kamer stond. Maar hij doet het steeds weer. Wat kan ik hier nu aan doen??? Wordt er een beetje wanhopig van.

plant.jpg.4e9c2ecfd7b48c5d26da317ee743b804.jpg

Je zou de plant in eengrotere pot kunnen zetten en veel meer water kunnen geven want ik denk dat dat het weleens kan zijn...dit is nl een moerasplant !

Zorg wel voor afwateringsgaten in de kweekpot en zet de plant eventueel eerst in de schaduw buiten en na enkele weken in de volle zon!

Als je gaat verpotten alle dode wortels weghalen en de draai wortels lostrekken..en geef geregeld voeding mee met het gietwater want dit is een grote eter die niet van water leeft!