Jump to content

Featured Replies

Posted

Beste kenners,

Ik heb een mooie muur met veel zon in mijn tuin en sinds een jaar staat daar vuurdoorn tegenaan. Hij stond zo prachtig in bloei! maar al een tijd onder de groene luis en nu ook zwarte bladeren. De jonge besjes verschrompelen. Wie o wie weet wat er aan de hand is en heeft praktische tips wat ik er aan kan doen? Overeeft de vuurdoorn het? en hoe vorkom ik dit voor volgend jaar?

Alvast hartelijk dank voor reacties!

IMG_20220509_161142882_HDR.jpg.316bf9a2aed980523d1346eb7337ad72.jpg

mei nog goed

IMG_20220715_093923168.jpg.cd90fde80d754f1d55683f4a4ebc87dc.jpg

ziek

Er zit dus luis in de plant. Die scheiden suikerhoudende stof af waar een zwarte schimmel van leeft.

Planten met luis hebben het om een of andere reden niet naar de zin: te droge of te natte grond, te arme grond, verkeerde grond enzovoorts. Probeer de omstandigheden te verbeteren en de luizen verdwijnen vanzelf.

• Author
Bedankt! ik denk te natte grond en heb voedig gekocht. ik duim voor een mooie doorgroeiende vuurdoorn :D