Posted July 26, 20222 yr De Rodgersia planten hebben het zwaar deze zomer, veel bruine randen aan het blad, denk verbranding.Wel regelmatig water gegeven.Wat is verstandig....nu de bruine bladeren afknippen, of nog even laten zitten tot het najaar en dan afknippen.
July 26, 20222 yr Zou ik niet doen als het blad niet helemaal dor is...je planten staan dan misschien toch op de verkeerde standplaats en te droog!Het klinkt herkenbaar ik had dat ook toen ik ze nog had..bij mij was het destijds de concurrentie van andere planten..Bij mij hier zijn ze uiteindelijk door de droogte geheel verdwenen.Vergelijkbare planten als Darmera en Astilboides idem..die staan hier ook op uitsterven..Je zou de grondstructuur kunnen aanpassen en ze voorzien van meer water..
July 26, 20222 yr Author Zou ik niet doen als het blad niet helemaal dor is...je planten staan dan misschien toch op de verkeerde standplaats en te droog!Het klinkt herkenbaar ik had dat ook toen ik ze nog had..bij mij was het destijds de concurrentie van andere planten..Bij mij hier zijn ze uiteindelijk door de droogte geheel verdwenen.Vergelijkbare planten als Darmera en Astilboides idem..die staan hier ook op uitsterven..Je zou de grondstructuur kunnen aanpassen en ze voorzien van meer water.. Ze hebben het altijd goed gedaan, maar hebben wel een flinke slok water nodig in de warme zomer.Ik denk dat ik ze iets tekort heb gedaan, had vaker water moeten geven. Maar stelen dus nog even laten zitten, het is een beetje triest gezicht.