Jump to content

Featured Replies

Posted

Eigenlijk heb ik een drietal vragen en ik zal ze in etappes doen.

Hoop heel erg dat er iemand iets over kan zeggen.

De plant op bijgaande foto heeft al alle mogelijke vormen en maten gehad en heb ik al zeker 30 jaar. Hij ziet er lang niet altijd even florissant uit maar dood gaat hij ook niet.

Hoe kan ik hem het beste snoeien/behandelen? Zodat hij er beter, mooier en gezonder uitziet?

sierasperge.jpg.5f5b671680832ed629929a15f69f60e0.jpg

Snijdt de kluit wat kleiner en verpot de plant in een pot met afwateringsgaten...zet de plant in de volle zon en geef wekelijks voeding gedurende de maanden maart tm oktober..

In de zomer kan deze plant buiten staan...

In no time heb je dan een volle plant.

• Author

Deze plant is heel vaak heel vol geweest zonder onderstaande maatregelen dus ik volg hem niet helemaal.

Maar nu gaat hij iig in een pot met afwateringsgaten (ja ga er een boel tegeijk aanschaffen!) en dat snijden en voederen ga ik ook doen.

Alle planten gaan het voortaan echt beter krijgen bij mij. Het werd tijd.

Dank voor de reacties!

Dat je dat niet volgt dat kan,

deze plant wordt nou eenmaal veel mooier en voller op een zonnige plaats...en wordt en werd vaak toegepast als garnering tussen eenjarige zomerbloeiers in bloembakken....buiten groeit de plant compact...en uiteraard kun je deze ook permanent als kamerplant kweken..

• Author

Ja ik bedoelde dat ik mijn plant niet helemaal volgde (net zo min als mijn andere planten die zo lang zo slecht behandeld zijn maar nog steeds met me meegaan).

Dus echt, ik ga beter voor ze zorgen vanaf nu.

Dank voor de duidelijke adviezen.