Posted August 4, 20222 yr Beste groenvrienden!Ik heb vorig jaar een klein geënt Wisteria boompje gekocht maar hij lijkt niet echt de vorm van een boom te krijgen. Er komen wel lange slierten in die ik wegknip in de hoop dat het een boompje wordt maar geen idee hoe ik dit het beste aanpak.Hebben jullie tips en enig idee wanneer hij in bloei komt? Bedankt!Zo zou hij moeten worden....
August 4, 20222 yr De blauwe regen is een klimplant en wil klimmen met lange ranken. Uit zichzelf zal die nooit in een boomvorm groeien. Dat is dus een kwestie van snoeien. De blauwe regen geeft constant nieuwe scheuten die je steeds op drie bladeren af moet knippen ( mag ook 4 zijn, niet te moeilijk doen) Door dat constant knippen krijg je op een gegeven moment de boom die je wilt.Heb je trouwens een boomvorm gekocht of gewoon een blauwe regen met een kale onderkant. Jouw boompje heeft namelijk een erg kort stammetje.
August 5, 20222 yr Author Dank voor de reactie. Ik heb hem destijds als boompje gekocht online in coronatijd dus geen idee of de kwaliteit goed is.
August 5, 20222 yr Author De blauwe regen is een klimplant en wil klimmen met lange ranken. Uit zichzelf zal die nooit in een boomvorm groeien. Dat is dus een kwestie van snoeien. De blauwe regen geeft constant nieuwe scheuten die je steeds op drie bladeren af moet knippen ( mag ook 4 zijn, niet te moeilijk doen) Door dat constant knippen krijg je op een gegeven moment de boom die je wilt.Heb je trouwens een boomvorm gekocht of gewoon een blauwe regen met een kale onderkant. Jouw boompje heeft namelijk een erg kort stammetje. >>Kan ik het hele jaar door snoeien?