Jump to content

Featured Replies

Posted

Hi,

Ik ben Dennis en nieuw op dit forum. Ben opgegroeid op een boven verdieping en daardoor weinig ervaring met tuinieren. Beetje bij beetje leer ik steeds iets meer. Vanacht is vermoedelijk iemand met zijn auto tegen een rhododendron in onze voortuin gereden. Hij is bij de wortels afgebroken, er zit nog maar een heel klein deel van de wortels aan, minder dan 1% denk ik. Ik heb vanochtend meteen een gat gegraven, goed natgemaakt en hem daar geplant met een paar stokken zodat hij blijft staan. Heb weinig verstand van tuinieren, maar hoop dat hij toch weer wortels kan maken. Vroeg me af of het verstandig is om het grootste deel van de takken met blad weg te snoeien omdat hij nu minder vocht kan opnemen. Is natuurlijk niet het moment om te snoeien, maar dit is een uitzonderlijke situatie.

Heeft iemand tips hoe ik hem kan behouden? Hij is vrij groot, ruim 1,5 meter hoog en bijna 2 meter breed.

Alvast bedankt

Dat afgebroken stuk gaat niet meer wortelen.

Dat stukje dat er staat kan eventueel weer uitgroeien tot een nieuwe plant.