Posted August 16, 20222 yr Hallo allemaal! Vanaf ons terras kunnen we bij de buren binnen kijken. Omdat we hen hun privacy gunnen, zouden we strategisch enkele siergrassen in pot willen plaatsen. Er zijn echter wat voorwaarden waaraan het gras moet voldoen: - 1 tot max. 3m hoog.- houdt van volle zon- houdt van stevige wind- winterhard - bij voorkeur met blad in de winter - indien mogelijk met mooie kleur/pluimen. Ik zie door de bomen het gras niet meer. Kunnen jullie mij helpen?
August 16, 20222 yr Alle groenblijvende grassen blijven lager dan 40 cm. Alleen pampagras kan wat blad betreft ruim 100 cm hoog worden. In de nazomer komen er dan bloempluimen in die, afhankelijk van het ras rond de 200- 250 cm lang kunnen worden. Pampagras is officieel groenblijvend, maar bij wat meer vorst wordt het bruin. Ook niet betrouwbaar strenge vorst bestendig.Ik denk dat Miscanthus voor jou het beste resultaat geeft, maar is niet groenblijvend. Keuze zat in diverse hoogten.
August 18, 20222 yr Kun je misschien een bamboe soort overwegen..die geven dan wel geen pluimen maar dan staat er in de winter nog wat met structuur want de meeste grassen is na de vorst een grote bende met loswaaiende halmen en meer van dat..Ook die Cortadeiria is in de winter een bende met rotzooi die tot 2 straten verder waait is wat ik me herinner..
August 19, 20222 yr Author Dankjewel! Ik denk dat bamboo inderdaad de beste keuze is voor ons. Nu nog een mooie soort uitzoeken.